Todos los años pasa lo mismo.  Estrenan las películas, pero no es sino cuando llega la época del Oscar, que me decido ver las películas.  Es que hay tanto que ver…Hoy fue el turno de Babel.  Michelle dice en space que es una de las mejores películas que ella vió en su vida.  Yo diría que González Iñárritu y Guillermo Arriaga provaron otra vez que son dos genios que están siempre en contacto con el tiempo en que vivimos, nuestras esperanzas y nuestras angustias.  Qué mejor historia que las malas opciones que tomamos en nuestras vidas, que pueden generar situaciones tan, pero tan diferentes y pueden cambiar completamente la dirección que nuestras vidas toman?  En todos los lugares del mundo, millones de personas están viviendo situaciones paralelas.  La soledad, la culpa, el preguntarse por qué no lo estamos haciendo mejor.  Brad Pitt está excelente en su actuación.  Lo digo con sinceridad y sin mi fanatismo por su belleza. hahahahha.  Desde que lo vi en Thelma and Louise, fue amor a primera vista.  Pero bueno, back to the story.  La historia de Japón me mató!  Qué sutileza tienen estos personajes japoneses.  Y cuánto dolor.  It’s a small world.  Copio aquí una entrevista que González Iñárritu le dió a la BBC:
  
Interviewed by Jason Korsner

How did you get started as a film maker?

I started off writing TV adverts. I saw those as rehearsals for a feature film. I read lots of scripts and got myself introduced to Guillermo Arriaga. We originally planned to make 11 short films to show the contradictory nature of Mexico City, but we ended up settling on three and expanding them . We wrote 36 drafts, each one on a type-writer. It took three years. The writer has to be disciplined, so that the director can use his instinct and intuition.

It must be hard for a first-time director to work with such a large cast.

I used 52 actors from different backgrounds. I chose many first timers so that we could share the innocence of our first time together. I chose actors who shared elements of the characters. I made them live in their roles beforehand, to prepare. That meant one of them living in a slum, for example. We also used perfumes to help them get into character. I wanted to concentrate on the actors, as they are what you see on-screen. I treated the locations like a stage, to give the actors their space. The cameramen had to work around them.

From the soundtrack, you can tell music is very important to you.

I’m a frustrated musician, really. I think musically. I don’t like gratuitous music though. That’s used to make up for the failure of the film makers to create the right mood. The music has to add another dimension. To get some original sounds in the score, we used things like plastic gutters and a cake tray.

 
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